L’IES Balàfia al II Congrés Internacional d’Escacs, Educació i Salut .

Del 22 al 24 de març, l’IES Balàfia ha estat present al II Congrés Internacional d’Escacs, Educació i Salut que s’ha celebrat a l’illa del Llatzaret de Menorca.

Joan Carles Coca, docent de l’institut i coordinador del projecte d’escacs que es porta a terme al nostre centre, ha fet una ponència on ha explicat com treballem els escacs a l’IES Balàfia. Al Congrés hi han participat ponents de reconegut nivell d’arreu del món i s’ha retransmès en directe en més de 180 països per tal de mostrar els beneficis, les virtuts i els valors què suposen els escacs en l’àmbit educatiu, de la salut i social en l’era digital.

Enllaç al vídeo presentat al Congrés. Moltes gràcies a Néstor del Campo per la seva col·laboració.

Col·laboram en la tercera edició del Festival DIE esport inclusiu a l’escola.

Els nostres alumnes del Cicle de Conducció d’activitats en el medi natural han participat aquest matí a Can Coix (Sant Antoni) en la tercera edició del “Festival DIE, esport inclusiu a l’escola” organitzat pel Consell d’Eivissa. Han treballat de monitors dels diferents esports adaptats. Gairebé 500 escolars d’onze centres de l’illa han participat en la jornada que ha comptat amb la presència d’esportistes nacionals com Javier Soto, atleta campió del món de sords o Marta Arce, judoka paralímpica, entre altres.

Jornada de benestar per a infants, mestres i famílies.

Avui dos dels nostres mediadors han participat en la “Jornada de Benestar per a infants, mestres i famílies” que s’ha celebrat el CEIP Santa Gertrudis. Hem tengut una paradeta on s’ha fet promoció de la mediació, i dels nous mediadors formats pels nostres alumnes, amb diferents activitats. David i Maria, els nostres mediadors, ho han fet genial!!

Visita antics alumnes a 2n de Batxillerat

Aquest matí cinc alumnes que el curs passat varen acabar 2n de Batxillerat a l’IES Balàfia i estan cursant estudis universitaris han volgut compartir una estona amb els alumnes de 2n de Batxillerat d’aquest curs. Han parlat de la seva experiència a les PBAU, les matrícules universitàries, de com s’han acostumat a viure a pisos o residències, dels nous horaris, del transport i, en general, de la vida d’universitarià i també de com enyoren les comoditats de viure a casa. Els nostres alumnes actuals els han escotat amb atenció i han pres bona nota dels seus consells.

Gràcies Micaela, Belén, Joan, Ainhoa i Neus per la vostra visita! Ens ha encantat veureus!

Col·laboració amb el CEIP Torres de Balàfia

La setmana passada va ser una setmana de treball intergeneracional per als alumnes de Cooperació i Serveis a la Comunitat. Si els alumnes de 3r d’ESO varen treballar amb els majors del municipi apropant los a les noves tecnologies, els alumnes de 2n d’ESO varen organitzar un taller de manualitats i activitats artístiques amb els alumnes del CEIP Torres de Balàfia. Tots s’ho varen passar molt bé!

Jornada de convivència: un encert!

El dissabte 16 de març per fi varem poder celebrar la Jornada de convivència de la comunitat educativa de l’IES Balàfia. Varem gaudir d’un dia espectacular fent feines com buidar el magatzem, repintar pistes i arreglar taules per a que el centre estigui més polit. Moltes gràcies a totes les famílies que vareu participar, a l’AFA per l’esmorzar i la beguda, al professorat que va invertir unes hores més al centre en dissabte, a Joan i Marina del Personal no docent, que també varen participar i especialment a tots els alumnes que al llarg del matí es varen apropar i varen treballar de valent.

Èxit de la trobada entre majors i alumnes del centre.

Un bon nombre de majors del municipi han acudit a l’IES Balàfia aquest matí per formarse en noves tecnologies. Els alumnes de Cooperació i Serveis a la Comunitat i la direcció del centre els han rebut amb un bon esmorçar preparat pels alumnes d’FP. L’esmorçar ha servit per trencar el gel i coneixerse abans d’anar per feina. Alumnes i majors han compartit una bona estona ensenyant i aprenent com fer servir els mòbils.

Aquí teniu unes imatges de la jornada. Aquesta activitat es repetirà de nou el proper 20 de març.